امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انواع درمان اعتیاد

کتاب «انواع درمان اعتیاد» نوشتهٔ روح‌اله طغرایی‌ سمیرمی است، نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

اعتیاد به مواد بیماری پیچیده‌ای است که با ولع مصرف زیاد، مکرر و غیرقابل‌کنترل همراه می‌باشد و آن را با جستجو و مصرف مداوم مواد با وجود نتایج مخرب، مشخص می‌کنند. اغلب مردم نمی‌دانند که اعتیاد یک بیماری سیستم مغزی است. مسیر اعتیاد به مواد با مصرف آغاز می‌شود و به مرور زمان توانایی فرد برای عدم مصرف کاهش می‌یابد و مجبور به جستجوی مواد و مصرف می‌شود. این رفتار ناشی از تأثیرات طولانی‌مدت رویارویی با مواد و اثر آن بر کارکردهای مغزی است. اعتیاد بر مسیرهای مغزی گوناگون شامل مدارهای پاداش و انگیزش، حافظه، یادگیری و رفتارهای بازدارنده اثر می‌گذارد. اعتیاد فقط مصرف اجباری مواد نمی‌باشد، بلکه نتایج بلندمدتی را در پی دارد؛ به عنوان مثال مصرف مواد و اعتیاد احتمال خطر ابتلا به دیگر بیماری‌های جسمی و روانی را افزایش می‌دهد که هم مرتبط با سبک زندگی فرد مصرف‌کننده و هم مسمومیت ناشی از مواد است. علاوه بر این رفتارهای نابه‌هنجار ناشی از مصرف مواد دامنه‌ی گسترده‌ای دارد که با عملکرد طبیعی فرد در خانواده، محیط کار و اجتماع تداخل دارد. با توجه به این که مصرف مواد و اعتیاد ابعاد گوناگونی دارد و جنبه‌های متفاوتی از زندگی فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، درمان نیز به سادگی و به سرعت رخ نمی‌دهد. از این‌رو برنامه‌های درمانی مؤثر، روش‌های متفاوتی را به طور خاص در هم می‌آمیزند که هر کدام جنبه‌ی مشخصی از بیماری و عوارض آن را مورد هدف قرار می‌دهد. درمان اعتیاد به افراد کمک می‌کند تا مصرف مواد را قطع کنند، سبک زندگی بدون مواد را تجربه کنند و آن را حفظ نمایند، همچنین به کارکرد طبیعی و مؤثر در خانواده، محیط کار و جامعه دست یابند. کتاب «انواع درمان اعتیاد» تأکید دارد که اعتیاد به انواع مختلفی از مواد اعم از روانگردان‌ها، حشیش، نیکوتین، الکل و داروهای غیرمجاز گسترش یافته است. نویسنده امیدوار است، این کتاب راهنمایی برای درمانگران و مشاورینی باشد که تلاش می‌کنند تا در درمان اعتیاد به مواد، مشکلات عدیده ی بیماران خواهان درمان را مورد توجه قرار دهند.

گزیده کتاب انواع درمان اعتیاد

اعتیاد یک بیماری مزمن روان‌شناختی و اغلب برگشت‌پذیر است که فرد مبتلا را مجبور به یافتن مواد و مصرف آن با وجود همه‌ی عوارض مضر برای فرد و اطرافیانش می‌سازد. وابستگی به مواد موجب تغییراتی در عملکرد و کارایی مغز می‌شود. البته این درست است که اغلب افراد در تصمیم‌گیری جهت اولین تجربه‌ی مصف مواد مخدر هستند، ولی پس از مدتی تغییرات مغزی ناشی از تکرار مصرف مواد بر کنترل اراده و قدرت تصمیم‌گیری فرد اثر می‌گذارد. در اثر این تغییرات مغزی ایجاد شده، رهایی از مواد و عدم‌ مصرف برای فرد معتاد دشوار و دشوارتر می‌شود...
صفحات کتاب :
66
کنگره :
‏‫‬‭HV۵۸۰۱
دیویی :
‏‫‬‭۳۶۲/۲۹۳
کتابشناسی ملی :
9456181
شابک :
978-622-8091-24-2
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه انواع درمان اعتیاد

فراکتاب، فروشگاه آنلاین کتاب در انواع مختلف چاپی، صوتی و الکترونیکی

فروش کتابهای چاپی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور (برای خریدهای بالاتر از 350 هزار تومان) انجام می‌گیرد. همچنین امکان خرید قانونی و دانلود هزاران کتاب صوتی و الکترونیکی در اپلیکیشن فراکتاب به صورت رایگان و یا با حدود قیمت 30% تا 50% قیمت نسخه چاپی، امکان پذیر می‌باشد. با فراکتاب در هر زمان و مکانی لذت مطالعه را تجربه کنید.

ایمیل : [javascript protected email address]

آدرس: مشهد- خیابان دانشگاه - بین دانشگاه ۱۰ و ۱۲ - پلاک ۲۳۸ - طبقه دوم