امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حریم ریحانه


کتاب حریم ریحانه نوشتۀ نعیمه اسلاملو و جمعی از نویسندگان پیرامون هستی‌شناسی و روان‌شناسی آمیزه‌ای از حوزه‌های عرفانی و روانشناسی به رشتۀ تحریر در آمده است. بیشترین مخاطبان این کتاب دانش‌پژوهان و دانشگاهیان حوزه‌های روانشناسی، فلسفه عرفان و سایر علاقه‌مندان به این حوزه‌ها هستند. اثر حاضر پاسخی به پرسش‌های اصلی در حوزۀ حقیقت روان، شناخت آن و اسرار آفرینش است که نویسنده آن را در دو بخش رمز جان و راز جهان آورده است. این کتاب مشتمل بر دو بخش اصلی است. هر کدام از این بخش‌ها به فصول مختلفی تقسیم شده‌اند و نویسنده تلاش نموده تا پاسخ پرسش‌ها در حد طبقات علمی جامعه باشد.


جلد نخست «حریم ریحانه»، اولین و تنها دایره المعارف پوشش و عفاف کشور که نگاهی جامع به موضوع پوشش و عفاف دارد، به تاریخچه پوشش در ایران و جهان، حجاب در قرآن و کلام بزرگان و حجاب در اسلام و قرن ۲۱ و در حال حاضر پرداخته‌است.


کتاب حاضر اثری از گروه نویسندگان می باشد که توسط انتشارات تلاوت آرامش منتشر شده است .
محور این کتاب نگاه جامع به موضوع عفاف و حجاب است که با طرح مباحث درون دینی و موضوعات برون دینی، سعی شده تا شناخت بیشتر و بهتری برای خواننده ایجاد شود.در این کتاب نیز به بررسی پوشش در دوران های مختلف پرداخته شده است. همچنین این کتاب به چاپ 28 نیز رسیده که خود گواه بر تاثیر گذاری آن و میزان مفید واقع شدنش، است.


برشی از کتاب حریم ریحانه


زنان عهد ساسانی گاهی چادری گشاد و پرچین به سر می کردند که تا وسط ساق پا می رسیده است نقوشی که از بانوان ساسانی در بشقاب های نقره ای ساخته شده نشان می دهد که هر یک از بانوان چادری به خود پیچیده اند.

صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‭BP۲۳۰/۱۷‏‫‭/ح۴ ۱۳۹۰
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۶۳۶
کتابشناسی ملی :
2220469
شابک :
978-600-92197-0-4
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه حریم ریحانه