کتاب 40 روز آشپزی بدون گوشت با غذاهای سنتی و غیرسنتی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 270,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 40 روز آشپزی بدون گوشت 

با غذاهای سنتی و غیرسنتی

کتاب 40 روز آشپزی بدون گوشت با غذاهای سنتی و غیرسنتی نوشته سرکار خانم خدیجه حیدر اولاد منتشر شده در نشر متخصصان.

گزیده کتاب 40 روز آشپزی بدون گوشت 

با غذاهای سنتی و غیرسنتی

هدف از تألیف این کتاب این نبوده که خوردن گوشت را منع یا رد نمایم؛ بلکه منظور این بوده که آموزش این غذاها واقعا کاربردی، سریع و آسان در دسترس شما غزیزان قرار گرفته و امکان استفاده بیشتر از غذاهای تهیه شده با انواع سبزیجات را داشته باشید.

سبک غذایی مدیترانه‌ای شامل استفاده بیشتر از سبزیجات و حبوبات و زیتون می‌باشد. محققان خاطرنشان می‌کنند که مردم کشورهایی همچون ایتالیا و یونان در مقایسه با امریکایی‌ها که گوشت بیشتری استفاده می‌کنند به طرز استثنایی سالم‌تر هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک در آن‌ها بسیار پایین‌تر می‌باشد.

باید گفت با توجه به تابلوهای نقاشی که انسان‌های اولیه را نشان می‌دهد، در زمان‌های خیلی دور درحقیقت میوه‌ها تنها خوراک انسان بوده و بعدها که انسان سنگ چخماق را کشف کرد و آتش را به‌وجود آورد، توانست اسلحه‌ای ساخته و به‌ وسیله آن حیوانات را شکار کند، غذای گوشتی و سبزی‌های خودرو را هم به خوراک‌های خود اضافه کرده و رفته‌رفته آن‌قدر در خوردن گوشت افراط کرده که امروزه میوه را بعد از غذای اصلی به‌عنوان دسر می‌خورد که کاری اشتباه است و روش درست این‌گونه است که باید اول نوشیدنی میل شود، ده دقیقه بعد میوه و بعد از نیم‌ساعت غذای اصلی.

محققان نیز خاطرنشان می‌کنند که سبک تغذیه‌ای که در آن از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده شده، سالم‌تر می‌باشد و ما را از ابتلا به بیماری‌های مهلکی همچون بیماری‌های قلبی و سکته و سرطان و... حفظ می نماید، اما این بدان معنا نیست که به هیچ‌وجه گوشت مصرف نکنیم. اهمیت مصرف گوشت تا حدی است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر چهل روز نتوانستید گوشت مصرف کنید، پول قرض کرده و گوشت تهیه نمایید که این حداقل مصرف گوشت است و احادیث و روایات دینی ما هم توصیه به مصرف کمتر گوشت دارند. حداکثر مصرف گوشت برای فردی که کم‌خونی ندارد، هفته‌ای دو تا سه بار می‌باشد، اساتید برجسته طب سنتی نیز گیاه‌خواری طولانی مدت را نپذیرفته، اما به طور موقت آن را برای پاکسازی خون و بافت‌ها و درمان بیماری‌ها مؤثر می‌دانند. در روایات نخوردن بیش از چهل روز گوشت قرمز مورد مذمت قرار گرفته؛ یعنی در مورد خوردن گوشت در روایات اسلامی سفارش به میانه‌روی شده؛ به طوری‌که از خوردن آن در هرروز منع شده و نیز از نخوردن آن در مدت ۴۰ روز که منجر به ضعف و بیماری می‌گردد هم منع شده است.

طبق تحقیقات به‌عمل آمده ویتامین ب ۱۲ یا کوبالامین که از مهمترین و حیاتی‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز برای حیات موجودات زنده است و کمبود آن می‌تواند شما را با مشکلات جدی مواجه سازد؛ ازجمله بیماری کم‌خونی و تخریب اعصاب، کاهش انرژی برای فعالیت‌های روزمره، ریزش مو و... . این ویتامین در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود و منبع اصلی آن ترکیبات حیوانی است. متخصصین تغذیه معتقدند انسان همه‌چیز خوار است و بدن او طوری خلق شده که به هردو مواد غذایی حیوانی و گیاهی نیاز دارد و هرفرد باید از همه‌گروه‌های غذایی به طور متعادل استفاده نماید. در یک الگوی غذایی سالم که بیشتر توصیه می‌شود این است که عمده کالری‌های مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی گیاهی دریافت کنند. بخش کوچک‌تری هم که پنیر و تخم‌مرغ، بخش دیگر را هم گوشت‌ها تشکیل می‌دهند. شیر و لبنیات تازه هم در بخش دیگر قرار دارد.

افزایش مصرف سبزیجات، میوه‌جات، حبوبات، مغزدانه‌ها و همچنین کاهش مصرف گوشت و چربی‌های اشباع، بهترین روش تغذیه برای انسان است. رعایت این موضوع همراه با ورزش کردن می‌تواند برای شما سلامتی و طول عمر خوبی به ارمغان آورد.



گیاهان معمولاً در معده به طور کامل هضم می‌شوند، اما گوشت و فراورده‌های گوشتی به دیواره روده می‌چسبند و اگر فرد دچار یبوست هم باشد و تا چند روز این مواد در روده او باقی بماند، باعث مسمومیت غذایی و ورود مواد سمی به خون می‌شوند.

صفحات کتاب :
252
کنگره :
tx837
دیویی :
641/5636
کتابشناسی ملی :
9400219
شابک :
9786227576320
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه 40 روز آشپزی بدون گوشت با غذاهای سنتی و غیرسنتی