امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حقوق متقابل کودک و ولی

کتاب حقوق متقابل کودک و ولی نوشته‌ی مجید وزیری به طور مشخص به حقوق کودک بر ولی و حقوق ولی بر کودک از منظر اسلام پرداخته است. کتاب حاضر نخستین بار در سال 1384 و بعد از آن در سال 1386 برای دومین بار منتشر شد.
لازم به ذکر است این کتاب در سال‌های اخیر نیز تجدید چاپ شده است. این کتاب حقوق متقابل کودک و ولی را در دوره‌های مختلفی زندگی ایشان از منظر اسلام بررسی کرده است. هر بخش از این کتاب به طور کامل به نظرات فقهای امامیه و عامه (مذاهب چهارگانه) پرداخته است. گذشته از این در برخی موارد حقوق ایران و حقوق برخی کشورها از جمله انگلستان، فرانسه و اعلامیۀ جهانی حقوق کودک نیز مورد بحث واقع شده است.
کتاب حاضر مشتمل بر 4 بخش بوده و هر بخش دارای فصول مخصوص به خود است.


برشی از کتاب حقوق متقابل کودک و ولی


یکی از معضلات مهم اجتماعی، عدم رعایت حقوق افراد در محدودۀ خانواده در مراحل مختلف زندگی است، به‌ویژه در دوران جنینی و کودکی که در آن فرد مستقلاً قدرت دفاع از حقوق خویش را ندارد و عدم رعایت حقوق این دوران، خسارت جبران‌ناپذیری به شخصیت کودک و به آیندۀ جامعه وارد می‌کند. یکی از دلایل اساسی این معضل، عدم آگاهی از حقوق انسان در مراحل مختلف زندگی و به‌ویژه در فضای خانواده است که این عدم آگاهی، به شکل اختلال در روابط اعضای خانواده به‌خصوص روابط والدین و فرزندان ظهور می‌کند.

دیویی :
‏‫‬‭‬‭‬‭۲۹۷/۳۶
کتابشناسی ملی :
7532432
شابک :
‏‫‭978-964-304-185-4‬‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
407
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۸۹

کتاب های مشابه حقوق متقابل کودک و ولی