امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش، بیست و نهمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 29 ره نامه به موضوع سلامت و ورزش از نگاه رهبری پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش

شما همان طور که ورزش می کنید و اعصاب خودتان را قوی می کنید، و انشاءالله برای مملکت و آتیه ی مملکت مفید واقع خواهید شد، لازم است که همه ی ابعاد وجودی خودتان را تحت تربیت ورزشی درآورید.
این قدرت وقتی با ایمان باشد، وقتی که زورخانه با قرآن باشد، با ایمان باشد، پشتوانه ی یک ملّت است. وقتی قهرمان ها، قهرمان های اسلامی باشند، پشتوانه ی یک ملّت هستند؛ بازوی یک ملّت هستند... ورزشکار با ایمان، روحانی با ایمان، دانشگاهی با ایمان، بازاری با ایمان، دهقان و کشاورز و کارگر با ایمان، این ها می توانند پشتوانه ی یک ملّت باشند... من می دانم که ورزشکارها در گودهای زورخانه یاد خدا هستند، یاد امیرالمؤمنین هستند؛ تقویت کنید این یاد خدا را، تقویت کنید این یاد مولا را و همه با قدرت، همه با ایمان، انشاءالله به پیش بروید.
کتاب ره نامه 29 بصیرت در 10 فصل با عناوین زیر به موضوع مهم سلامت و ورزش از دیدگاه مقام عظمی ولایت می پردازد.
فصل اوّل: جایگاه سلامت 
فصل دوّم: ورزش همگانی و قهرمانی 
فصل سوّم: ورزش و اخلاق و معنویّت 
فصل چهارم: بانوان 
فصل پنجم: ورزش و فرهنگ ملّی 
فصل ششم: جانبازان و معلولین 
فصل هفتم: ابداع و ابتکار در ورزش و سلامت 
فصل هشتم: امنیّت غذایی 
فصل نهم: بهداشت و سلامت 
فصل دهم: انقلاب و سلامت 

برشی از متن کتاب سلامت و ورزش ر ه نامه 29

دنبال ورزش هایی بگردید که بومی ما است و مردم از آنها خبر ندارند. مثلاً من ورزش چوگان را دیده ام؛ یک ورزش ایرانی است. الان هم در دنیا معمول است، چوگان بازی می کنند. ولی ما اصلاً بازی چوگان را بلد نیستیم. اصلاً نمی دانیم چوگان چیست! بیایید این ها را احیاء و زنده کنید؛ چون جزو فرهنگ شما و اصلاً جزو ملّیّت شما است.
ورزش های بومی، نظیر بعضی از ورزش های باستانی ما از دیسک و میسک و آن چیزهایی که آنها پرتاب می کنند، بهتر است. آنها هیچ وجهی ندارد. فرض کنید هالتر زدن خوب است؛ چرا سنگ زدن نباشد؟ سنگی که ما در باشگاه ها برمیداریم؛ سنگ می زنیم به تعبیر خود زورخانه دارها یا سنگ می گیریم. چرا ما سنگ گرفتن را باب نکنیم؟ بیایید این ها را در دنیا معرّفی کنید. بیایید میل را _ که ما مشهدی ها به آن «گوارگه» می گوییم _ باب کنید. میل بازی، هم زیبا است، هم تردستی در آن است و هم ورزش ویژه ی ایرانی است.

خرید کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش

نسخه چاپی کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب سلامت و ورزش جلد 29 ره نامه  

کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 29 سلامت و ورزش را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 131
موضوع: ورزش،سلامت و ورزش از نگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
شابک :
9786225503014
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
131
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۱۶۹۲‭‬‬‬
دیویی :
‏‫‭‬‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9203370

کتاب های مشابه سلامت و ورزش