کتاب عملیات احیا (چاپی و pdf)

روایت صعود یک مجموعه دانش بنیان به قله دانش و فناوری

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 31,500
خرید چاپی
105,000
10%
ت 94,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عملیات احیا، روایت‌گر صعود یک مجموعه دانش بنیان به قلۀ دانش و فناوری الکتروموتور به قلم محمد حکم آبادی است. این کتاب توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب عملیات احیا

فرهنگ، امنیت، استقالل، پیشرفت، جمهوریت، سبک زندگی و ... همگی عرصه هایی بوده اند که انقلاب در طول سه دهۀ گذشته و بعد از پایان جنگ و رحلت امام (ره)، کارنامه ای درخور و بعضا درخشان در آن دارد. ظرفیت بسیاری از مفاهیم فلسفی و فقهی و هنری و ادبی و آرمانی و اسطوره ای تاریخ تفکر ایران در مصیر نیم قرن گذشتۀ زندگی ایرانی و با رویش و جوشش استعدادهای رها شده از استضعاف، آشکار و شکوفا شده است.
از راهیان نور و اعتکاف و اردوهای جهادی، تا انتخابات و فرآیند مشارکت سیاسی، تا فقرزدایی و گسترش رفاه عمومی در روستاها و مناطق محروم، تا جهش های شگفت انگیز علمی در فناوری های مدرن در رشته های گوناگون هوافضا، بیوتکنولوژی، نانو، انرژی هسته ای، موشکی و... تا پدیدۀ الهام بخش «مدافعان حرم» )(که در دهۀ چهارم انقلاب، بیش از معانی امنیتی و راهبردی، مفهوم اجتماعی و فرهنگی دارد) و... همه و همه شایستۀ ثبت و بررسی و تحلیل است.
مواجهه با الگوها و انگاره های نوپدید ضد انقلاب و چالش بر سر فردی و مفهوم «استقامت» (ایستایی و راستایی) در سبک زندگی اجتماعی و سیاسی و مدیریتی و... با همۀ پیچیدگی ها و تلخی ها و شیرینی هایش، وجه و بخش دارازدامن و پراهمیت دیگری از تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در سه دهه پس از پایان جنگ است.
کتاب عملیات احیا، بنا بر احساس مسئولیتی که نویسنده بر دوش خود احساس می کرد برای روایت عرصه ی پیشرفت ایران در زمینه تکنولوژی و تلاش های جهادگران در این عرصه به نگارش در آمده است.

خلاصه کتاب عملیات احیا

آن زمان که ادامۀ تاریخی انقلاب در دهه‌های بعدی به درستی مورد تحلیل قرار بگیرد، به شناخت و ارزیابی واقعیت‌های سال‌های 42 تا 67 کمک قابل توجهی خواهد کرد. شرکت ماشین‌های الکتریکی جمکو یکی از صنایعی است که در سال 1369 در شهرستان جوین در راستای عدم وابستگی صنایع داخلی به کشورهای خارجی در زمینۀ تولید انواع ماشین‌های الکتریکی تأسیس و راه‌اندازی شد، اما در ادامه به خاطر بی‌توجهی‌ها، با مشکلات زیادی روبرو شد و در آستانۀ تعطیلی قرار گرفت.
امروز، این شرکت موفق به طراحی و تولید الکتروموتورها و ژنراتورهای بزرگ صنعتی با استانداردهای جهانی شده و در بسیاری از محصولات نیز جزو چهار-پنج شرکت تولیدکننده در جهان است، کتاب پیش رو روایتی از تلاش این مجموعه برای رسیدن به این دستاورد بزرگ است.
کتاب عملیات احیا دارای بیست فصل می باشد که با عنوان آچار تقسیم بندی شده است و این بیست فصل عبارتند از:
آچار اول؛ خا کش هم بد است؛ راوی: مهندس رضا صابری روشن
آچار دوم؛ مصادره؛ راوی: مهندس محمد رستمی
آچار سوم؛ منفی شصت میلیارد؛ راوی: مهندس علیرضا نظری
آچارچهارم؛ ترکمن چای؛ راوی: مهندس محمد رستمی
آچار پنجم؛ ابروگشاده باش؛ راوی: مهندس محمد رستمی
آچار ششم؛ استثمار کوچک؛ راوی: مهندس مهدی جمشیدی
آچار هفتم؛ بسیار سفر باید؛ راوی: مهندس محمدهادی گلرخیان
آچار هشتم؛ جا پای روسها؛ راوی: مهندس مهدی نویدفر
آچار نهم؛ سلطان محمود خر کیه؟؛ راوی: مهندس محمد رستمی
آچار دهم؛ نیروی گریزازمرکز؛ راوی: مهندس حسین خسروجردی
آچار یازدهم؛ چشم عقاب؛ راوی: مهندس محمد رستمی
آچاردوازدهم؛ جنس ایرانی چه کار می کند!؛ راوی: مهندس علی اصغر پوراشکان
آچار سیزدهم؛ فوق دکترا؛ راوی: دکتر امیر رشیدی کرمانی
آچار چهاردهم؛ صحرای سیستان تا رودخانۀ کارون؛ راوی: مهندس محمد رستمی
آچار پانزدهم؛ جعبه سیاه؛ راوی: مهندس اعظم حکمآبادی
آچار شانزدهم؛ تنش مکانیکی؛ راوی: مهندس محمدرضا سدیدی
آچار هفدهم؛ روی دست اروپا؛ راوی: مهندس سعید سالمی
آچار هجدهم؛ لوکوموتیو پیشرفت؛ راوی: دکتر امیر رشیدی کرمانی
آچارنوزدهم؛ جمکویی ها وارد می شوند؛ راوی: مهندس مهدی نویدفر
آچار بیستم؛ زیر چرخ کبود؛ راوی: مهندس محمد رستمی

برشی از متن کتاب عملیات احیا

بعضی‌ها خوشخواب دارند ولی خواب خوش نه؛ بعضی‌ها خواب خوش دارند ولی خوشخواب نه. روزگار برای من طوری رقم خورد که نه خواب خوش دارم و نه خوشخواب. هرکس از اوضاع و احوالم بپرسد، این شعر را برایش می‌خوانم: «الان چندین و چند ساله، شب‌ها خوابم نمی‌گیره؛ من موسی هم بشم، آسیه از آبم نمی‌گیره. » این کارخانه اگر درست بشو بود، توی این بیست سال که سه تا مدیر عوض کرد، درست می‌شد. چند سال قبل، یکی از همین مدیرهایی که آمده بود و می‌خواست به خیال خودش کارخانه را سروسامان بدهد، صدایم کرد و پرسید: «تو جای من مدیر باشی، چی‌کار می‌کنی؟»
- با چند تا موشک نقطه‌زن، اینجا رو با خاک یکسان می‌کنم.
فکری کردم و ادامه دادم: «خاکش هم بَده. خاکش رو بار کامیون می‌کنم و می‌ریزم توی کویر. »
قدیمی‌های شرکت نقل می‌کنند: «فقط چهار پنج سالِ اولِ راه‌اندازی شرکت و کارخانه که سال 1370 بود، حقوق ثابت و درستی داشتیم.»
آن زمان حقوق از جیب دولت به جیب کارکنان می‌ریخت. همه‌چیز خوش و خرم بود؛ اما کم‌کم حمایت دولت برداشته شد. دولت برنامه داشت که بعد از سه چهار سال، به مرور حمایتش را قطع کند تا کارخانه از سود خودش چرخش را بچرخاند. کارخانه باید روی پای خودش می‌ایستاد و این اول بدبختی بود.

خرید کتاب عملیات احیا

نسخه چاپی کتاب عملیات احیا را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید.

مسابقه کتابخوانی عملیات احیا

سازمان و ارگان های مختلفی من جمله معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی از کتاب عملیات احیا برای منبع مسابقه کتابخوانی بهره جسته اند.

برگزیده جایزه جلال

در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، کتاب عملیات احیا: روایت صعود یک مجموعه دانش‌بنیان به قله دانش و فناوری الکتروموتور، اثر شایسته تقدیر و من اعتراف می‌کنم: زندگی و زمانه وحید افراخته، برگزیده بخش مستندنگاری شناخته شدند.

دانلود کتاب عملیات احیا

پی دی اف کتاب عملیات احیا را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب عملیات احیا

مشخصات کتاب عملیات احیا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: راه یار
نویسنده: محمد حکم آبادی
تعداد صفحه: 231
موضوع: زندگی نامه و خاطرات
قالب: pdf و چاپی با تخفیف
کتابشناسی ملی :
9144734
شابک :
‭978-622-5458-03-1‬‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
231
کنگره :
HB۶۱۵‬
دیویی :
‭۳۳۸/۰۴۰۹۵۵‬

کتاب های مشابه عملیات احیا