نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در طلب کوی دوست

کتاب در طلب کوی دوست، شامل صد و ده فضیلت زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام از کتب معتبر شیعه می‌باشد که توسط محمد حقی و عباس اعتمادیان گردآوری و ترجمه شده است و در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

در باب زیارت سیداالشهدا علیه‌السلام کتاب‌های روایی زیادی نگاشته شده است. کتابهایی که اختصاصاً به این موضوع پرداخته اند و یا در ضمن موضوعی دیگر به فضیلت‌های زیارت امام شهید پرداخته‌اند. تعداد این روایات در کتبی هم چون کامل‌الزیارات، تهذیب، فروع کافی، بحارالانوار، نورالعین و … نزدیک به هزار روایت است. کتاب در طلب کوی دوست تلاش می‌کند تا عصاره ای از آن هزار روایت را در صد و ده (110) حدیث گردآوری کند، به گونه ای که همه محورهای فضائل زیارت در آن آورده شده است، آن هم با آوردن روایاتی که کامل‌تر و جامع‌تر و شامل‌تر باشد. در امر ترجمۀ احادیث نیز، هدف انتقال حداکثری مفاهیم روایت در عین وفاداری به متن حدیث بوده است.

گزیده کتاب در طلب کوی دوست

عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَیْمُونٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْد اللَّهِ  یَقُولُ: لَوْ أَنَّ أَحَدَکُمْ حَجَّ أَلْفَ حِجَّةٍ ثُمَّ لَمْ یَأْتِ قَبْرَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ  لَکَانَ قَدْ تَرَکَ حَقّاً مِنْ حُقُوقِ اللَّهِ تَعَالَی وَ سُئِلَ عَنْ ذَلِکَ. فَقَالَ: حَقُّ الْحُسَیْنِ  مَفْرُوضٌ عَلَی کُلِّ مُسْلِمٍ.

علی‌بن‌میمون می‌گوید: از امام صادق  شنیدم که فرمود: اگر یکی از شما هزار حجّ انجام دهد، ولی به [زیارت] مزار حسین بن علی نرود، حقّی از حقوق خدا را ترک کرده است و [در قیامت] در موردش از او سؤال می‌شود. سپس فرمود: حقّ حسین بر هر مسلمانی واجب است.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۶۳/۲‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۷۶۴۵
کتابشناسی ملی :
8958450
شابک :
9786227808667
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه در طلب کوی دوست